FAQ a nejasnosti
Obecně:
Náhodný (random) hod, tj. „ výsledek 1-3 vs. 4-6“ (například rozhození, kdo vyhraje souboj v případě stejného F, zásah překážky při střelbě nebo zásah zvířete či jezdce) NIKDY NEMŮŽE být modifikován pomocí bodů Moci (Might).
Pohyb:
Control zone
(1'' kolem modelu) znamená, že pokud nepřátelský model nechcete napadnout (charge) musíte ho obejít tak, že tímto pohyb se nikdy nepřiblížíte na méně než jeden palec od něj.
Kdo (ne)může napadat
... aby model mohl napadnout nepřítele, musí ho na začátku svého pohybu vidět. Tzn. v případě scénáře „Take and Hold“ nemohou modely napadat v kole, kdy vstoupí na hrací plochu, protože na začátku svého pohybu tam ještě nebyly a nemohly proto své soupeře vidět.
Co je vidět
... na rozdíl od 40k nebo WFB nerozhoduje podstavec modelu, ale jeho skutečná pozice. Tj. model je vidět, pokud je viditelná alespoň část jeho TRUPU, KONČETIN nebo HLAVY (nepočítá se zbraň, batoh, plášť nebo ocas)
Rozdělení soubojů
má plně v rukou hráč s prioritou (modely vždy trochu posuňte, aby byly jednotlivé souboje jasně patrné). Souboje rozděluje tak, aby tam, kde je to možné spolu vždy bojovaly pouze dva modely (dva protivníci); pouze ti, kteří „zbydou/budou navíc“ budou s jediným nepřátelským modelem bojovat v přesilovce. NENÍ MOŽNÉ, aby proti sobě bojovalo více modelů na obou stranách.
Rozšiřující pravidla:
Hrdinové a kouzla
... je rozdíl v odolávání zranění pomocí bodů osudu (Fate), a odolávání koulům pomocí bodů vůle (Will). Zatímco body osudu můete používat po jednom, a až poté, co vidíte výsledek hodu se rozhodnout, zda použijete další, body vůle musíte vyčlenit naráz, hodit všemi kostkami naráz – a pokud se vám nepodaří kouzlu odolat, další šanci už nedostanete.
Hrdinské akce
(Heroic Actions) účinkují i na další vaše hrdiny.
Více zbraní
(můj návrh „House rule“)... pokud je model vybaven několika zbraněmi (trpaslíci s jedno a obouruční zbraní), musí hráč jasně stanovit, jakou zbraň používá, ještě před tím, než poprvé hodí kostkou (určí, kdo souboj vyhraje). Pokud tak neučíní, předpokládá se, že model používá jednoruční zbraň.
Jízda
... jízda své dva bonusy (+1 útok, poražení nepřátel v případě výhry), získá pouze v případě, že:
a) napadala;
b) po rozdělení soubojů (ve Fázi pohybu, viz výše) NEBOJUJE napadající jízdní model se soupeřovou jízdou (je tedy možné jízdou napadnout nepřátelského pěšáka, ale do souboje se pak zapojí ještě vlastní pěšák a nepřátelská jízdy... pokud po rozdělení soubojů budou dvojice pěšák-pěšák a jízda-jízda, napadající jezdec ŽÁDNÝ bonus nezíská)
Více errata na stránkách GW.
Komentáře
Přehled komentářů
chjo... ono asi bude jednodušší domlouvat tohle mezi hráčema na místě - a pokud NÁHODOU někdo opomene zmínit, čím že to vlastně útočí, nechal bych ho používat tu "horší" zbraň, bez ohledu na to, co drží v rukou (obouručku proti obyč nepřátelům, jednoruční proti monstrům)
Více zbraní
(Patejl007, 14. 12. 2009 19:50)
To co píšeš není asi house rule ale jasná věc. Viz např elven blades, kde je přímo řečeno, že je třeba před f deklarovat, jak bude použito. To samé platí pro shielding. Nelze rozhodovat akce podle výsledků hodů.
Ale: pokud má model v pazourách obouručku, automaticky by se měla používat ta, výbava jednoruční zbrání je v pravidlech jen pro vysvělení, jak bojujou lukostřelci apod. Mylsím, že jsem se ohledně tohohle s někým chytil, tak nechci flamovat, kdyžtak tohle smaž. :)
formátování :)
(Zion, 14. 11. 2009 17:40)Kdybych mohl, tak bych se přimlouval za drobné "pohrání si" s formátem stránky - aby ty tučné nadpisy byly blíž to, co následuje (a o čem to vlastně je :))
as více zbraní
(Zion, 19. 12. 2009 17:26)